چگونه هولوگرام خود را بازبینی کنیم؟

هولوگرام خود را بازدید کنید


برای یک هولوگرام انعکاسی،تصویر می­تواند بعد از خشک شدن کامل هولوگرام با تاباندن نور لیزر یا نور سیمابی دیده شود.خشک شدن کامل بسته به شرایط محیط و تکنیک خشک شدن چند دقیقه تا چند ساعت زمان ببرد.هولوگرامانتقالی اما می­تواند حتی در لحظه­ ا ی که خیس است با نور لیزر دیده شود.

پوشاندن(wrapping up)

محلول شیمیایی استفاده نشده­ی خود را در بطری بدون هوا ذخیره کنید.برای افزایش دوام بخش A و بخش B،آن­ها را در مقابل اکسیده شدن محافظت کنید.برای انجام این کار،محلول­ها را به دسته­ های کوچک­تر در بطری­ های کوچک­تر تقسیم کنید تا بخش­ های استفاده نشده در بالای بطری قرار گیرند که در آن فضای هوایی کمتری است یا اصلاً نیست.برای مثال،بهتر است تا دو بطری ۵۰۰ml با محلول پر شود تا این که یک بطری ۱۰۰۰ml با حفره­ای در بالای آن داشته باشیم.قرار دادن در یخچال برای افزایش طول عمر تا چندین ماه توصیه می­شود.

پاکت­ های فیلم هولوگرافیک استفاده نشده را در کیف­های زیپ­ بسته­ ی بدون هوا قرار دهید و آن را خنک کنید.وقتی می­خواهید از آن­ها استفاده کنید،اجازه دهید که فیلم یا صفحه به دمای اتاق برسد،قبل از این که کیف پلاستیکی را باز کنید،با این کار از چگالش(condensation)جلوگیری می­شود.

برای ایمنی،صفحات فیلم و مواد شیمیایی را از بچه­ ها دور کنید.همیشه برچسب “غیرقابل مصرف”یا خوردن بر روی پکیج ­ها و مواد فوتوشیمیایی قرار دهید،و نیز دیگر هشدارهای لازم.

Hologram


 

 

موارد استفاده از هولوگرام در پزشکی ارتوپد

 کاربرد هولوگرافی در ارتوپدی

امروزه تکنیکهای هولوگرافی به شکل گسترده ای  برای مطالعه ی بخشهای مختلف بدن انسان شامل قرنیه،حرکت دندان،استخوان گیجگاهی،مفصل ،سینه، و استخوانهابه کار برده می شود. در این مقاله قصد داریم تا شما را با هولوگرافی در ارتوپدی آشنا سازیم.

واژه «ارتوپدی» از دو واژه یونانی ارتوس (orthos) به معنای راست و مستقیم و پدی (paideion)  تشکیل شده است.  ارتوپدی به شاخه‌ای از علم پزشکی گفته می‌شود که شامل  اصلاح ناهنجاری‌های مربوط به استخوان‌ها و مفاصل است.در گذشته شکستگی‌ها و دررفتگی‌ها و بیماری‌های‌ استخوان و مفاصل توسط جراحان عمومی درمان می‌شد. از اواخر دهه ۴۰ خورشیدی به تدریج جراحی ارتوپدی برای مردم شناخته و بیماری‌های استخوان و مفاصل و نیز شکستگی‌ها و دررفتگی‌ها توسط این متخصصان درمان شدند. متخصص ارتوپدی به مداوای بیماران دچار بیماری‌های استخوان، مفاصل و ستون فقرات می‌پردازد. این بیماری‌ها شامل شکستگی‌ها و دررفتگی‌ها، فلج‌های مادرزادی و اکتسابی، ترمیم زردپی‌ها و اعصاب محیطی و درمان تومورهای استخوانی است.


هولوگرافی می تواند ابزاری قدرتمند برای مطالعه ی ساختارهای ارتوپدی باشد . چنین مطالعاتی برای شکستگی استخوان و سایر موارد حائز اهمیت می باشد.برای این منظور می توان از تکنیک های مختلف هولوگرافی در این حوزه استفاده کرد .هولوگرافی یک ابزار بسیار  عالی برای مطالعه ی غیر تماسی ساختارهای ارتوپدی ارائه می دهد،به خصوص لوازم خارجی برای نشان دادن و اندازه گیریی کرنشها روی پینها و میله های ثابت کننده.چنین مطالعاتی در سنتز استخوانی با لوازم خارجی مورد استفاده در شکستگی های استخوانه ای بلند مهم هستند تا از دررفتگی پایانه های شکسته شده که عامل اصلی کاهش قدرت پینهای ثابت کننده است،جلوگیری کند.نوع خمش سگدست(cantilever)داخل استخوانی خشک توسط  هولوگرافی مورد مطالعه قرار گرفته است تا ضریب پیزوالکتریکک  استخوان تعیین شود.


 


راه کارهای اقتصادی در مورد درب های MDF

درب های mdf راهکاری اقتصادی

امروزه با توجه به تاکید بر حفظ منابع طبیعی و حفاظت از درختان ، استفاده از درب های mdf  میتواند به عنوان راه حلی جایگزین برای  استفاده از درب چوبی مطرح گردد.

درب های mdf  از ضایعات چوبی استفاده میکنند از این رو نیاز به قطع درختان نیست و دلیل طرح ها و مدل های بسیار متنوع میتوانند  زیبایی خارق العاده ای را به ارمغان بیاورند .

آشنایی با درب های mdf مدرن

 mdf به معنی «فیبر یا الیاف با چگالی یا تراکم متوسط» است که از ذرات به هم چسبیده چوب تهیه می‌شود. این ذرات چوب توسط «رزین» که نوعی چسب صنعتی است در درجه حرارت بالا و در حالی که تحت فشار زیاد قرار می‌گیرند به یکدیگر چسبیده و ام‌دی‌اف (MDF) را به وجود می‌آورند.
این ترکیب در برابر رطوبت هوا مقاوم است و آسیب زیادی نمی‌بیند و به همین علت کاربرد آن در محیط آشپزخانه که هنگام آشپزیی رطوبتش بالا می‌رود، منطقی و مناسب به نظر می‌رسد.

کاربرد های ام دی اف

علاوه بر ساخت کابینت، از این ترکیب در ساخت مبلمان، میز و صندلی، دکور و کف‌سازی اتاق‌ها نیز استفاده می‌شود. ام‌دی‌اف (MDF) در برابر حرارت فوق‌العاده مقاوم و عایقی مناسب در برابر صدا است. هرچند در ساخت ام‌دی‌اف (MDF) از برخی مواد شیمیایی استفاده می‏ شود که مانند فرمالدئید ممکن است مقداری آلودگی هوا به همراه داشته باشد اما چون در ساخت آن از ضایعات دورریختنی چوب استفاده می‌شود، به جلوگیری از قطع درختان و همچنین به پاکیزگی محیط زیست نیز کمک زیادی می‌کند. در اغلب کشورها، ساخت ام‌دی‌اف (MDF) به این خاطر که نوعی بازیافت مواد دور ریختنی را به دنبال دارد طرفداران زیادی دارد و مردم و دوستداران محیط زیست از این صنعت حمایت میکنند.از این رو در روز های کنونی شاهد استفاده بشتر از ام دی اف برای ساخت دربmdf در صنعت ساختمان هستیم ورقه های ام دی اف میتوانند در ساخت انواع درب آپارتمانی ، درب ساختمان ، درب اتاق و درب ورودی استفاده شود. عموما افرادی که پروژه های ساخت و ساز را به صورت مشارکت در ساخت دنبال میکنند در صورتی که مالک باشند سعی دارند بهترین متریال ها را برای این سازه های چوبی در نظر بگیرند از این رو درب های ام دی اف گزینه هایی بسیار مناسب تلقی می شوند .


تصویر هولوگرام چگونه ثبت میشود؟

ثبت تصویر هولوگرام

ثبت تصویر هولوگرام رکوردی از هولوگرام برای استفاده در سراسر جهان است، که به طور منظم توسط اعضای IHMA ( و غیر عضو) به روز شده و تحت شرایطی از اعتماد و امنیت دقیق اداره می شود. با استفاده از ثبت تصویر هولوگرام، تولید کنندگان می توانند هولوگرامی را که در اختیار دارند را از کپی غیر قانونی هولوگرام موجود تشخیص داده و هرگونه کپی رایت را نقض کنند.

ثبت هولوگرام برای اعضای IHMA با استفاده از ثبت هولوگرام جدید آنلاین رایگان می باشد در حالی که برای غیر اعضا (سازمانهای گواهی و غیر گواهی شده ۱۴۲۹۸ ISO )هزینه ای  برای تطابق سازمان با دستورات عملیاتی IHMAA در ثبت نام مورد نیاز است.

مزایای سیستم ثبت نام تصویر هولوگرام جدید آنلاین

  1. طراحی آثار هنری می تواند به صورت الکترونیکی مشاهده شود، در نتیجه بررسی طرح سریعتر انجام می شود.
  2. مراحل ثبت برای طرح شما سریعتر انجام می شود – بدون فرم های سخت کپی.
  3. سهولت در استفاده – از طریق اینترنت با استفاده از روش های ارتباطی امن

این سیستم جدید نه تنها برای استفاده راحت تر، کارامدتر و آسانتر است، بلکه یک بروز رسانی مهم و طراحی مجدد از الزامات ثبت تصویر را نشان می دهد که روشی مفیدتر را برای طراحی و استفاده امروز منعکس می کند.

IHMA امید دارد که این پیشرفت جدید برای ثبت تصویر هولوگرام مفید باشد و اعضا (غیر اعضا) را برای ادامه استفاده از ثبت تشویق کند، در نتیجه آنها و مشتریانشان را از از جعل و تقلب غیر عمدی هولوگرام ها و نقض قوانین حق تکثیر حفاظت کند.