هولوگرام چیست؟

 

تولید انواع برچسب امنیتی ، شماره سریال ، پلمپ تخریب شونده ، برچسب هولوگرام

شرکت بعد نگار ایرانیان یا ایران هولوگرام  در تهیه و تولید انواع فویل ها و برچسب امنیتی هولوگرام گامی بلند به منظور تامین اعتبار، انحصار و امنیت تولیدات و کالاهای مصرفی مشتریان برداشته است .
اولین تولید کننده بخش خصوصی برچسب هولوگرام در داخل کشور که انواع برچسب ضد جعل هولوگرافیک   تولیدوعرضه می کند. تلاش این مجموعه برای افزایش امنیت و جلوگیری از جعل ، تقلب و کپی برداری می باشد.

تعریف تمام نگاری

هولوگرافی ها در تمام کارت‌های اعتباری، راهنمایی رانندگی و کارت‌های شناسایی می‌بینید.هولوگرام‌ها را بر روی جعبه‌های سی‌دی، دی وی دی و کالاهای استاندارد می‌بینید. متأسفانه این نوع هولوگرافی ها چندان گیرا نیستند (ولی برای جلوگیری از ورود اجناس تقلبی یا شناخت آن‌ها در بازار فروش بسیار ابزار مؤثری است). اگر آن‌ها را کمی در راستای دید حرکت دهید رنگ و شکلی که در یک راستا می‌دیدید با جهت دیگر فرق می‌کند، ولی این تغییرات در حد زیادی نیستندهولوگرام جدای از این‌که در بازار بر روی کالاها دیده می‌شوند، به صورت پوستر یا تصاویر قهرمان‌های فیلم‌ها یا کتاب‌های کودکان و نوجوانان هم هستند.
شرکت بعد نگار در مدت زمان نه چندان زیادی توانسته است این تکنولوژی را در کشور گسترش داده و همیشه افتخار بر این بوده است که مشتریان آن رضایت کافی را از شرکت دارند. به خاطر اینکه این تکنولوژی یکی از جدیدترین فناوری های روز دنیا محسوب میشود شاید برای اکثر مردم شناخته شده نباشد ولی این موضوع نمی تواند از اهمیت آن بکاهد

 

 

کاربرد هولوگرافی در دندانپزشکی

هولوگرافی در دندانپزشکی

هم هولوگرافی با موج پیوسته و هم با لیزر پالس برای کاربردهایی در دندانپزشکی استفاده شده اند.

هولوگرام یک راه راحت برای ذخیره ی پرینتهای(چاپهای) دندان از قبیل ثبتهای مربوط به دندان از روکشهای قسمتهای(centitions) بالایی و پایینی برای اهداف قانونی و دادگاهی،فراهم می کند.

هولوگرام می تواند برای ذخیره ی مدلهای مطالعاتی مربوط به دندان استفاده شود،به این صورت که می تواند به وسیله ی پرتوی لیزر یا منبع نور سفید برای اندازه گیریهای سه بعدی دقیق بازیابی شود.این کار می تواند مقدار زیادی حجم ذخیره،صرفه جویی کند.

تصاویر هولوگرام از نظر بالینی قابل اعتماد هستند و خطاهای تصادفی(رندوم)از نظر بالینی قابل توجه نیستند.با مطالعه ی ثبتهای جدید و قدیم،دندانپزشک ها می توانند روند پیشرفت بیمار خود را مشاهده کنند.

هولوگرام ها می توانند به عنوان وسایل کمک آموزشی در رشته های آناتومی دندان و جراحی دندان استفاده شوند.

هولوگرافی برای اندازه گیری غیر تماسی در حرکت دندان در آزمون و حرکتهای آن در سه بعد و اندازه گیری تغییرات ابعادی در بافتی که سطوح آرواره ای را تحمل می کنند(در نتیجه ی تغییر شکل مواد دندانی در اثر مایعات دهانی)،مورد استفاده قرار گرفته است.