نمونه هایی از هولوگرام ها

هولوگرام های ورقه مانند چیستند؟

برچسب هولوگرامی چیست

هولوگرام ها دارای نمونه های بسیار متفاوت و متنوعی هستند ما در این مطلب برای شما اطلاعاتی درباره بر خی از این هولوگرام ها در نظر گرفته ایم پس پیشنهاد میکنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید چرا برای شما بسیار مفید خواهد بود.

هولوگرام های ورقه مانند مناسب کاربردهای دستی اند .این هولوگرام ها در سایز ۶×۶تهیه می شوند.در هولوگرام های مربع و مستطیل با لبه های تیز شکافی وجود ندارداما در انواع گرد با گوشه ی گرد و دیگکر اشکال سفارشی به یک شکاف ۲الی ۳میلی متری نیاز است.این هولوگرام ها در ضخامت ۲۴/۳۶میکرون تهیه می گردند .

هولوگرام های چند برشه چیستند؟

برچسب هولوگرامی چیست

هولوگرام های چند برشه خود تخریب به صورت برچسب هایی هستند که در حین جداسازی به آسانی پاره می شوند .این هولوگرام ها در حین جدا سازی به تکه های کوچکتر تقسیم می شوند .این نوع هولوگرام به صورت ورقه ای ،قرقره ای ،در رنگ ها و طرح های مختلف تولید می شوند و به صورت گسترده در داروسازی ،لوازم های یدکی ،الکترونیک وتولید پارچه مورد استفاده قرار می گیرند.

درباره هولوگرام های برجسته و یکپارچه

هولوگرام های برجسته چیستند؟

نمونه های بسیار زیادی از هولوگرام ها در دنیای امروز ما وجود دارد ما در این مطلب برای شما به بررسی دو نمونه بسیار پرکاربرد این هولو گرام ها خواهیم پرداخت.پس اگر شما مشتاق به استفاه از هولوگرام ها در صنعت خود هستید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

به منظور تولید انبوه هولوگرام برای کاربردهای امنیتی مانند تصویر عقاب بر روی کارت های ویزا یک الگوی تداخلی دو بعدی درون یک فویل پلاستیکی باریک چسبانده می شود .معمولا هولوگرام اصلی بر روی یک ماده ی مقاوم در برابر نور ثبت می گردد .این هولوگرام ها شیارهایی بر سطح خود دارند .سپس لایه ای از نیکل بر روی صفحه هولوگرام چسبانده می شود و لایی از متالیک را پدید می آورد .سپس این لایی بر روی غلتک قرار می گیرد تحت فشار و گرمای بالا این لایی هولوگرام را بر روی غلتک مشتمل مواد مشابه مایلار می چسباند .

هولوگرام های یکپارچه چیستند؟


یک هولوگرام پراکنشی و یا بازتابی از مجموعه ای از تصاویر شی که می تواند یک شخص زنده ،یک منظره ،گرافیک کامپیوتری و یا تصویر اشعه ی ایکس باشد .معمولا از شی مورد نظر از زاویه دیدهای متفاوت تصویر برداری می شود .هر یک از این تصاویر به وسیله ی یک لیزر بر روی صفحه ی ال سی دی روشن می گردد و به عنوان نوار باریک هولوگرافی در اشیا ثبت می گردند .تصویر بعدی در مجاور نوار ثبت می گردد تا تصویر نهایی هولوگرام کامل گردد .با مشاهده ی هولوگرام تکمیلی پیوندی ،چشم راست و چپ تصاویر را از زاویه دید های متفاوت مشاهده می کند .بنابراین یک تصویر برجسته از هولوگرام مشاهده می گردد اخیرا از دوربین های فیلم برداری برای ثبت اصلی تصاویر استفاده می شود که امکان تولید تصاویر از طریق نرم افزارهای کامپیوتری را می دهد .

استفاده از هولوگرام های pvc

برخی از ویژگی های کارت های پی وی سی

مطلبی که در ادامه خواهید دید بر این راستا قرار گرفته است تا شما را با ویژگی های بسیار مهم کارت های پی وی سی و شاید اصولی درباره کاربرد های این هولوگرام ها بدهد .پس ادامه این مطلب میتواند برای شما بسیار مفید باشد.پس انرا از دست ندهید.

از ویژگی های مهم کارت های پی وی سی قابلیت ترکیب و ادغام با سایر تکنولوژی های چاپی و امنیتی است که با توجه به نیاز مشتری ارائه می شود.


امضای خاص

به صورت امضا یا اثری خاص و منحصر به فرد/ یک نوار باریک از مواد رسانا با قابلیت ثبت دست نوشته/ بالارفتن سرعت بازیابی و تایید هویت کارت

استفاده از نوار مغناطیسی

نوارهای سیاه و یا قهوه ای رنگ روی انواع کارت‌ها/ شامل ذرات مغناطیسی درون یک رزین/ توانایی وادارندگی (coercivity) کارت را مشخص و محدود می کنند

کارت های پی وی سی رابشناسیمکارت های پی وی سی

بی شک پیش از این با شما درباره کارت های pvcبسیار صحبت کرده ایم.اما در این مطلب برای شما به بررسی اصولی تر این کارت ها و همچینین برخی از ویژگی های بسیار مهم این کارت ها خواهیم پرداخت.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

کارت های پلاستیکی مقاومی هستند که در زندگی روزمره کاربرد بسیاری دارند. کارت های اعتباری، عابر بانک ها ، کارت های شناسایی، هدیه، حمل و نقل عمومی، دانشگاه ها، کتابخانه ها، حضور غیاب کارمندان و … از موارد مصرفی کارت های پی وی سی هستند.

بازسازی هولوگرام های سه بعدی

منابع نوری در بازسازی های هولوگرافی سه بعدی

 هولوگرافی های کامپیوتری

پیش از این با شما درباره بازسازی هولوگرام ها صحبت کرده ایم اما در این مطلب برای شما درباره یکی از موضوعات بسیار مهم یعنی بازسازی با استفاده از ابزار های نوری ودیگر ابزار صحبت خواهیم کرد.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.پرا که برای شما بسیار مهم و مفید است.

با تجزیه ی ناحیه ی سه بعدی و هولوگرام ها به تکه های کوچکتر میزان روشنایی به میزان چشمگیری تسهیل می یابد.در “هولوگرافی کلاسیک”تمامی قسمت هولوگرام با هم در توازن هستند زیرا تمامی قسمت ها در بازسازی سه بعدی با هم ترکیب و نور از تمامی قسمت ها با هم تداخل می یابند.در این مرحله به لیزرهای نوری گران قیمت با طول موج هایی به بزرگی اندازه ی نمایشگرهای فیزیکی نیاز است.

غلبه بر نمایشگرهای فوق تجزیه با هولوگرافی های کلاسیک

 هولوگرافی های کامپیوتری

در زمان های بسیار دور اولین هولوگرام ها با استفاده از نوارهای آنالوگ فوق تجزیه که بیش از ۵۰۰۰خط در هر میلی متر تجزیه می کرد،ساخته شد.از آنجایی که این گونه نوارها قابلیت فراهم سازی ساختار مناسب را دارند ،زاویه ی شکست در آن ها بسیار بزرگ است.این مسأله در هولوگرام های کلاسیک به زاویه دیدهای عمیق تعبیر می شود.متعاقبابازسازی سه بعدی در هولوگرام های آنالوگ در قسمت عظیمی از هولوگرام ها مشهود است.اما انتقال این قواعد به تکنولوژی نمایشگرهای دیجیتال به معنای تصاویر نمایشی بسار کوچک با کیفیت بی نهایت است.اگر انجام چنین عملی امکان پذیر باشد این مقیاس برای محدوده ی petaflopنمایشگرهای هولوگرافی بازسازی شده با قدرت تجزیه ی سه بعدی وعمق زیاد مناسب خواهد بود.میزان نور و روشنایی این سیستم ها چالشی دیگر است.

رابطه هولوگرام ها و آموزش

استفاده از هولوگرافی و آموزش  مجازی 

دانشگاه های تخصصی غربی در حال گسترش برنامه های تکنولوژی به سایر موارد تحقیقاتی همانند کلاس های مهندسی پروفسور مارک بوچنر به منظور مشاهده ی مدل های ملکولی و…اند.

هولولنزها به دانش آموزان قابلیت درک تمامی مفاهیم از طریق دنیای مجازی وسه بعدی را می دهد. هولولنزها با ایجاد تجارب دیداری و لامسه دنیای مجازی و حقیقی را در هم می آمیزند.هولوگرافی به دانش آموزان تاریخ امکان بازسازی مجسمه ها در موزه ی هنری کلیولند را می دهد .

سایر برنامه های آموزشی اجراشده از طریق هولوگرافی در مدارس ،دانشگاه ها به شرح زیر است :

-لابراتوار برون افکنی جت ناسا نرم افزاری را طراحی کرد که به دانشمندان زمین شناسی امکان بررسی مریخ با ابزار های سیار خاص را می دهد .
-دانش آموزان باستان شناسی از طریق این تکنولوژی تمامی حفره های جهان را بررسی می کنند .
-دانشجویان ستاره شناسی در بحبوبه ی کهکشان های برخوردی تمامی بی نظمی های به وجود آمده را مشاهده می کنند.
-پروفسوران تاریخی شاهکارهای قدیمی به جا مانده از قلعه های پیشین ویا کلیسای سیس تین را در شکل واقعی شان مشاهده و لمس می کنند .
امید است در آینده تمامی محدودیت ها به منظور گسترش حقایق هولوگرافی و حقیقی از میان برداشته شود.

کاربد های هولوگرافی سه بعدی در آموزش مجازی

کاربرد هولوگرافی سه بعدی درآموزش های مجازی

تکنولوژی شگفت انگیز هولوگرافی در دانشگاه های غربی با هدف مشارکت دانش آموزان در فرآیندهای آموزشی چند جانبه پایه ریزی شده است.
هولوگرام تصویر سه بعدی مجزا است که به وسیله ی پروژکتورهای فوتوگرافی ساخته و باابزار خاصی مانند عینک ها و هدست های تخصصی نمایش داده می شود.

ابزارهای اولیه ای مانند هدست های هولنز مایکروسافت به سرعت راه خود را به تکنولوژی های آموزشی جدید در روش های جدید و غیر قابل باور گشودند.
در تلاش های گسترده به منظور احیای مجدد آینده ی آموزش های درمانی ،دانشگاه متخصص غرب و کلینیک کلیولند با همکاری مایکروسافت و به کارگیری تکنولوژی هولولنز متدهای یادگیری علوم درمانی ،دندانپزشکی وپرستاری که دانش آموزان از طریق آن اطلاعاتی درباره ی بدن انسان را به می آورد را انتقال دادند .

البته این آموزش گاهی ملزم لابراتوارهای فیزیکی وکالبد شکافی است اما دانش آموزان از طریق آموزش های سه بعدی مجازی پیچیدگی ها وارتباط سیستم ها بدن –ارگان ها و سیستم های عصبی و خونی را بهتر در می یابند.از تمامی جهات این نوع آموزش مزیت های فراوانی را برای دانش آموزان دانشگاه های غربی به همراه داشت.